Villkor och föreskrifter

Köp- och leveransvillkor

 - Kontrollera att du anger rätt namn och adress etc vid beställningen. 

 -Frakt kostar 65 kr-80 kr.

 - Jag skickar oftast samma dag som ordern kommer. Går det att beställa en produkt så finns den i lager. Sedan Postnord behöver ibland (om det är små och lätta paket) ca 1-2 vardagar på sig att leverera till ditt närmaste utlämningsställe. Du får ett mail där du kan följa paketets resa till dig.

 - Hämta varorna i Halmstad - finns du nära och önskar hämta din beställning på Boreliusgatan 2A, 30236 Halmstad så skicka ett mail till info@ddmt.se , skriv i meddelande och ge några förslag på dagar och tid för hämtning. 

 - Betala säkert och smidigt med Klarna - välj mellan att betala med kort eller , få faktura eller dela upp beloppet. Läs mer längre ner under betalningsalternativ.

 - Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur, så faktureras 350 kr för frakterna och arbete med hantering av varorna.

 Tack för att du stöttar ett litet företag !!!


 Förseningar/Skadat gods

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Du betalar då frakten. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 Betalningsalternativ

 - Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Naturopati & massage

info@ddmt.se 
Tel. 0737825080 (svår att nå när jag har kunder, lämna gärna meddelande)

Följ gärna Naturopati & massage  på Instagram och Facebook,

Har du hälsoproblem? Fråga mig!

Läs gärna mer och boka tid online på www.ddmt.se

Har du frågor eller kanske finns långt ifrån Halmstad och önskar behandling på distans, välkommen att maila info@ddmt.se eller ring 0737825080.